اخشراش

خرید بک لینک
شهیدمسعود سهیلی، هنرمندی بود که سِن نمایش را مقدس میدانست، هیچگاه بدون وضو بر صحنه حاضر نشد. او پرده آخر را در کربلای۴ برافراشت و چهرهاش را با خون سینه گریم کرد، همان زمان که ما فرسنگها دور از میدان نبرد، شانه و آینه را تماشا میکردیم. مسعود همیشه میخواست قبل از آنکه هنرمند باشد، شهید باشد و یک روز شاهد شد، وقتی که تنها ٢٢بهار را دیده بود و هنوز تا پاییز فاصلهها داشت. او رفت و به شکوه و شگفت رفت و ما... ماندیم با حقارت، اندوه و رنجِ زندگیبیشاهد. این هم سهم حقیری بود که خود خواستیم. ما در عشق کاری نکردیم. ما در هنگام هنگامهها تنها نمایشی نوشتیم و عشق و شهادت را به تصنع بر صحنه فریاد کردیم. اما او عشق را واقعی دید. حقیقی بازی کرد. ما حتی نتوانستیم این را درک کنیم که در عشق، شگفتیهاست. فقط عشق را فریاد کردیم و بلیتهای چندتومانی به مردم فروختیم، درحالیکه او و دوستانش عشق را حقیقی و بیفریاد مزمزه کردند و نوشیدند. اما مسعود، بیتکبر و ریا تصویر خود را به شهادت بر پردهها نقاشی کرد. آری، شهید ادعایینداشت.مسعود در سال١٣۴٣ به دنیا آمد. کوچکترین عضو خانواده و بسیار دوستداشتنی بود. اما این عشق خانواده به او، وی را از جهاد دور نکرد. به جبهه رفت، وقتی هنوز پشت لبش سبز نشده بود. گلولهای کارش را ساخت و مجروح به خانه بازآمد. اما میل رفتن هرگز در او خاموش نشد. عملیات کربلای۴ قر اخشراش...

ما را در سایت اخشراش دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 12 تاريخ: سه شنبه 26 دی 1396 ساعت: 6:19

فکر میکنید اگر شهید هماکنون بین ما حاضر بود، باتوجهبه روحیه هنریاش چه جایگاه اجتماعیای میتوانست داشته باشد؟ufdef مسعود از تمام برادرانش روحیه هنرمندانهتری داشت. اهل مطالعه بود. تئاتر کار میکرد. کاریکاتوریست خیلی خوبی هم بود. فکر میکنم اگر بود و ادامه میداد، الان میتوانست یکی از بهترین هنرمندان باشد، بهخصوص که بهشدت قلم طنزی داشت. نمیتوانم قطعا یک مسیر را برایش تعیین کنم، اما مطمئنا بهدلیل پشتکاری که داشت، میتوانست امروز حرفی برای گفتن داشته باشد. بعید میدانم خارج از مقوله هنر کاری را دنبال میکرد.ufdef خودتان در فعالیتهای انقلابی سابقه دارید، از محافظان شهیدهاشمینژاد بودهاید و طی هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه هم حضور داشتهاید. فکر میکنید حضور شهدای هنرمند تا چه اندازه آن زمان مفید بود و آیا حق آنها را ادا کردهایم؟همین الان هم کسی از شهدا یادی نمیکند! آن کاری را که لازم و زیبنده شهداست، اصلا نمیبینیم؛ بهخصوص شهدایی که کار هنری میکردند، گمنامتر ماندند. کسی که فرمانده بود یا سمت خاصی داشت، حداقل چند خیابان به نامش ثبت کردهایم. چندکتاب در این مقوله به چاپ رساندهایم، اما کسانی که در جبهه کار هنری انجام میدادند و همزمان میجنگیدند، دیده نشدهاند. فکر میکنم نهتنها دیر انجام دادیم، بلکه کمانجام دادیم.ufdef هیچوقت تصمیم نگرفتید فیلم زندگی برادرتان را بسازید؟در تمام آ اخشراش...

ما را در سایت اخشراش دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 7 تاريخ: سه شنبه 26 دی 1396 ساعت: 6:19

صفحه بندی